Pengembangan Assesment Pembelajaran Pendidikan Agama Islam pada Lembaga Pendidikan Islam Dalam Era Digital
Keywords:
Penilaian, Pendidikan Agama Islam, Era digitalAbstract
This study aims to determine the efforts to develop an assessment of Islamic
learning educational institutions in the digital era. The method used is a
qualitative methodology with an analiys approach. The data obtained is based on
the facts in the field and not designed by researches through research. The process
of assessing Islamic religious education in this digital era makes it more effective
and efficient by paying attention to Islamic teaching.
References
Moh. Muslih,”Jurnal Pelaksanaan Assesmen PAI Di Komunitas Belajar
Qaryah Thayyibah Salatiga”, 2013
Budi, Budiman, “Pengembangan Assesmen Pendidikan Agama Islam (Teori dan
Praktek), 2018
Ta’dib, Jurnal Pendidikan Islam, 10 (1), 2021
Afifuddin, dkk. (2004). Administrasi Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia.
Ahmadi, Abu dan Noor Salimi. (2013). MKDU Dasar-Dasar Pendidikan
Agama Islam untuk Sekolah Menengah Atas. Jakarta: Bumi Aksara.
Azhar, Azhari. (2011). Media Pembelajaran. Jakarta: RajaGrafindo Persada.
Ahmad, Muhammad Abdul Qadir. (2008). Metodologi Pengajaran Agama
Islam Jakarta: Rineka Cipta.
Basri, Hasan. (2009). Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: Pustaka Setia.
Fathurrohman, Pupuh dan M. Sobry Sutikno. (2010). Startegi Belajar
Mengajar Melalui Pemaham Konsep Umum dan Komsep Islami.
Bandung: Refika Aditama.
Hasan, M. Iqbal. (2002). Pokok-pokok Materi Metodologi Penelitian dan
Aplikasinya. Bogor: Ghalia Indonesia.
Indar, Jumberansyah. (2016). Filsafat Pendidikan. Surabaya: Karya
Aditama.
Karwono dan Heni Mularsih. (2013). Belajar dan Pembelajaran serta
Pemanfaatan Sumber Belajar. Jakarta: Rajawali Pers.
Mahfud, Rois. (2014). Al-Islam Pendidikan Agama Islam. Palangka Raya:
Erlangga. Marimba, Ahmad D. (2014). Pengantar Filsafat Pendidikan
Islam. Bandung: Al-Ma’arif. Ramayulis. (2010). Ilmu Pendidikan Islam.
Jakarta: Kalam Mulia.
Uundang-undang Sistem Pendidikan Nasional No. 20 Tahun 2003
Ahmad Calam, A. Q. (2016). Merumuskan Visi dan Misi Lembaga
Pendidikan, Jurnal Ilmiah SAINTIKOM Sain dan Komputer. Jurnal
Ilmiah Saintik, 15(1).
Noor Miyati, “Pengembangan Perangkat Pembelajaran Pendidikan Agama
Islam Untuk Menumbuhkan Perilaku Bertanggung Jawab Siswa Di Smp
Negeri Kota Banjarmasin”, Jurnal Transformatif (Vol. 3, No. 2, Oktober,
Anisa, C., & Rahmatullah, R.(2020). Visi Dan Misi Menurut Fred R. David
Perspektif Pendidikan Islam. Journal EVALUASI, 4(1).
https://doi.org/10.32478/evaluasi.v4i1.356
Calam, A., & Qurniati, A. (2016). Merumuskan Visi dan Misi Lembaga
Pendidikan. Jurnal Ilmiah Saintik, 15(1).
Abdussamad, Z. (2021). Metode Penelitian Kualitatif. CV, Syakir Media
Press. 224 Hal.
Kusumastuti, A. dan Khoiron, A.M., (2019). Metode Penelitian Kualitatif.
Semarang. LPSP. 161 hal.
khatibah, 2011. Penelitian Kepustakaan. Jurnal Iqra. Vol (5)/01. Hal 36-39